Asiakaspalvelu on ammattitaitoa ja aitoja kohtaamisia

 

Haminan Energian asiakaspalvelu on palannut muutaman vuoden tauon jälkeen jälleen omiin käsiimme. Tämä avaa meille aivan uusia mahdollisuuksia asiakaspalvelun kehittämiseen monipuolisesti. Nyt voimme vaikuttaa vahvemmin hyvään asiakaskokemukseen ja kehittää entistä sujuvampia asiakaspalveluprosesseja. Uudistunut Online-palvelumme on aiempaa monipuolisempi, ja pian saamme käyttöömme myös asiakkaiden toivoman Whatsappin. Asiakkaamme voivat tulla nyt myös paikan päälle hoitamaan asioita joka arkipäivä, tuttuun paikkaan Saviniemen Reutsinkadulle. Asiakkaita palvelemassa on ammattitaitoista ja ystävällistä henkilökuntaa, osa jopa vuosikymmenien kokemuksella.

Asiakkaita palvelemassa on ammattitaitoista ja ystävällistä henkilökuntaa, osa jopa vuosikymmenien kokemuksella.

Viime syksynä pääsin kohtamaan poikkeuksellisen paljon asiakkaita, kun tuhannet haminalaiset sähkön käyttäjät joutuivat pikaisesti etsimään uuden sähkönmyyjän Karhu Voiman konkurssin seurauksena.  Avasimme ennätysvauhtia oman asiakaspalvelun toimitiloihimme Saviniemeen. Sen ruuhkauduttua perustimme lennosta myös pop-up-palvelupisteen Haminan keskustaan. Oli selvää, että nyt on toimittava. Hyvällä tiimityöllä saimme sovittua palvelupisteelle työvuorot oman työn oheen, ja itsekin lähdin mukaan pop-up-tiimiin, vaikka olenkin asiakaspalvelutyössä melko kokematon. Oli ilo auttaa tukalassa tilanteessa. Kun kysymyksiin löytyi vastaukset ja ongelmat saatiin ratkaistua, näkyi ilo myös asiakkaan kasvoilta. Hiljaisempina hetkinä ehdimme vaihtaa asiakkaiden kanssa muitakin kuin sähköntoimitukseen liittyviä kuulumisia. Voisi sanoa asiakaspalvelumme onnistuneen, kun saimme asiakkailta kiitokseksi muun muassa itse tehdyn kiitoskortin, suklaata ja jopa lounastoimituksen paikan päälle. Kuten kollegan kanssa jälkeen päin totesimme, harvoin on tuntenut itsensä missään työtehtävässä niin tarpeelliseksi kuin noina viikkoina asiakaspalvelutyössä.

Kuten kollegan kanssa totesimme, harvoin on tuntenut itsensä missään työtehtävässä niin tarpeelliseksi kuin noina viikkoina asiakaspalvelutyössä.

Tavoitteenamme on, että jokainen asiakkaamme saa palvelua helposti ja viivytyksettä sekä toivomallaan tavalla. Jollekin voi olla mukavinta hoitaa asia verkkosivujen kautta, toinen taas kokee helpoimmaksi ottaa yhteyttä puhelimitse.  Asiakaspalvelussamme työskentelee kokeneita energia-alan asiantuntijoita, jotka ratkaisevat asiakkaiden kiperätkin pulmatilanteet. Verkkosivuiltammekin löytyvät vastaukset ja tarvittavat materiaalit moneen tilanteeseen.

Haluamme palvella asiakkaita niin, että jokainen saa tarvitsemansa avun - asiakaspalvelua ihmiseltä ihmiselle.

Olemme olemassa asiakkaitamme varten. Haluamme palvella asiakkaita toiveiden mukaisesti monikanavaisesti niin, että jokainen saa tarvitsemansa avun – asiakaspalvelua ihmiseltä ihmiselle.

Tiiti Haikonen

työskentelee Haminan Energialla viestintäpäällikkönä

Jaa blogikirjoitus: