Tiedote Karhu Voima Oy:n sähkönmyyntiasiakkaille

Energiavirasto on tiedottanut 19.9.2022, että Karhu Voima Oy:n toiminta loppuu, ja yhtiön asiakkaiden sähkönmyyntisopimukset päättyvät 19.9.2022 vuorokauden loppuun.

Energiavirasto kehottaa edellä mainitun yhtiön asiakkaita tekemään heti sähkönmyyntisopimuksen valitsemansa uuden sähkönmyyjän kanssa. Tietoa eri sähkönmyyjistä löydätte esimerkiksi Energiaviraston ylläpitämästä www.sahkonhinta.fi -palvelusta.

Tässä valitettavassa tilanteessa Haminan Sähköverkko Oy ei katkaise sähkönjakelua heti, mutta edellyttää, että uusi sähkösopimus tulee tehdä mahdollisimman ripeästi uuden sähkönmyyjän kanssa. Mikäli uutta sähkösopimusta uuden myyjän kanssa ei ole tehty, katkaisemme sähkönjakelun, kun Energiavirasto on antanut siihen luvan. Asiakkaille sähkön toimitukset jatkuvat kuitenkin vähintään kolmen viikon ajan. Haminan Sähköverkko Oy toimittaa siis väliaikaisesti sähköenergiaa verkon asiakkaille ja perii siitä maksun. Hinta koostuu perusmaksusta 4,90 €/kk sekä energiamaksusta (spot-hinta + 1,25) snt/kWh. Hinta sisältää arvonlisäveron.

Jos olette jo tehneet uuden sähkönmyyntisopimuksen uuden myyjän kanssa, asia ei aiheuta teille toimenpiteitä.

Lisää tietoa asiasta saatte Energiaviraston sivuilta www.energiavirasto.fi sekä energiaviraston julkaisemista tiedotteista.

• Ohjeistus Karhu Voima Oy:n asiakkaille:

Lisätietoja saatte myös soittamalla asiakaspalvelunumeroomme 05 460 10 610 tai
lähettämällä viestiä sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@haminanenergia.fi